lång ledig helg.

Det blir en lång och ledig helg för mig:) Skönt att få vara hos mitt hjärta och bara ta det lugnt. För det blir inte ås att jag måste åka upp till Piteå eller ta tåget till Långsele imorgon. Lars ringde idag och sa att det var fullbockat på natttåget och han vill inte stå från Piteå till Långsele. Så om vi ska börja på måndag så kommer vi att ta bil och då hämtar han upp mig när han kör förbi Umeå till Långsele. Hoppas att det blir så. För då behöver jag inte betala någon buss upp denna vecka.

I torsdag blev det ännu en sväng till Notviken med trasiga lok och vagnar. Vi blev tvungen att låna en disel (T-43) av TGOJ. Det var inte det tystaste loket jag åkte med. När man hade fullt pådrag så kunde man typ inte höra vad man tänkte. Det gick otroligt sagta och driftplatsen innan Boden så blev vi stående över 1 timme för att det var ett E-skydd på spåret = ett arbete med kontaktledningen. Sedan var det meningen att jag skulle ta buss från Boden till Luleå och vidare till Umeå. Men vi fick inte igång radiostyrningen på loket så jag blev tvyngen att följa med till Notviken och köra loket medans Lars var längst fram i färdriktningen och lägga växlar. Men sen fick jag en taxi betald in till Luleå där jag kunde ta en buss till Umeå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0