Notviken

Vi kom inte iväg till Notviken förren 15:30 när vi var på väg hem så ringde de och sa att det var klart. Så vi slängde oss in i en taxi för att vi så snabbt som möjligt skulle komma tillbaka till Piteå eftersom att loket skulle gå i ett tåg kl.18. Men tåget blev 1 timme sent och gick kl. 19 istället men bättre det än att bli tvungen att ställa in det. Har lite bilder från Måndagens tur till Notviken.

1 2                                                        3  4


Bild 1: Där ser man förarbordet på det lok jag körde. Kanske inte det nyaste. Är från 60-talet någon gång. Men det är med hälp av ratten man reglerar farten att hur mycket ström man ska skicka ut till motorerna. Sedan ser man en liten del av tågbromsen som är den stora svarta spaken i bilden högra ytterkant. Plus att lokbromsen är den lilla spaken som är brevid de 2 röda knapparna.

Bild 2: Här står vi i Boden och ska gå runt med loket för att köra ner mot Luleå. Då gör man en växlingsrörelse och går på signaler som ser ut som den nere i vänstra hörnet. Men den gäller inte för vårat spår utan spåret brevid.

Bild 3: Här är vi i Notviken och man ser Euromaints lok. Vet inte vad de använder de till men något bra är det säkert. Men de körs bara inne på området.

Bild 4: Här har jag hämtat hjulvagnen och är påväg ut från Notviken. Sen när jag har kommit ut därifrån byter jag hytt och kör mot Boden. Jag väntade här på att min handledare skulle lägga om en växel som låg fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0