sena tåg

Idag var tåget vi skulle ta från Åsträsk ca 4 timmar sent. Det är andra fredag i rad som tåget är sent. Men det är inte förarens fel. Utan det har nu två gånger varit urspårningar som gjort att tåg trafiken stått stilla. Idag var det ett litet banverkarfordon som hade spårat ur. Så det var inte så alvirligt. Men det är ju inte så jättekul att sitta i Burtsäsk hela dagen fran till 15. Men så är det ibland. Jag börjar få in en bra körning nu. Min handledare har svårt att hålla sig vaken när jag kör. Det är ju ett gått tecken att han inte sitter och är spänd hela tiden och orolig. Men man börjar ju kunna sträckan mellan Piteå och Åsträsk. Vart man ska bromsa och vart man bara kan rulla flera kilometer.
                                                                                12

Den stora bilden är min jobboutfit. Ganska snygg hoppas att jag kan få jobba på Hectorrail när jag är klar. Det verkar vara ett bra bolag.
Bild 1: Där åker vi över Skellefteåälven. Det är en ganska lång bro. Den längsta jag kört över.
Bild 2: Det är precis innan Skellefteåälven en port som man passerar som det efter kommer det en liten nedförsbacke och sedan älven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0